‘De klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt’ is een vaak gebruikt spreekwoord als iemand ergens over praat waar ze totaal geen verstand van hebben. Dat gebeurt natuurlijk ook heel vaak in mijn vakgebied. Termen als logo, huisstijl en branding worden te pas en te onpas door elkaar gegooid. Ik heb dat een keer uitgelegd in een korte blog.

Toen we enthousiast aan het interview boekje begonnen van Adsysco, vroeg ik natuurlijk naar het huisstijl handboek waarin alles omschreven staat,  gebruik van logo, kleur en lettertypes. Dat was er niet. Ook was er geen mediamap waarin vector bestanden stonden voor drukwerk. Dus ik moest roeien met de riemen die ik had. En dat lukte aardig natuurlijk. Want ze waren heel blij met de professionele uitstraling van het boekje.

Of ik daarnaast dan ook twee rollbanners wilde maken voor de presentatie. Ook daar ben ik mee aan de slag gegaan, ondertussen met wat meer kennis van het bedrijf. Met het resultaat waren ze ook weer erg blij. Het had precies die ‘sparkle’ die ze zochten.

Ben je ook op zoek naar die betrouwbare hulp bij de vormgeving van jouw bedrijf? Neem dan eens vrijblijvend contact op.

 

 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. De privacy verklaring kunt u hier lezen.

Sluiten